reklama

Keď sa Vikingom lesknú oči

Jedna z mojich prvých návštev v rodine. (Sme logistici, cieľ Systému je naplnený, ak prijmeme peniaze od darcov a 100% z nich prerozdelíme medzi rodiny. Nedá sa ale nenavštevovať ich, nemať ich rád, nezblížiť sa. )  Bola som trochu neistá, ale tešila som sa. Keď začnete pracovať v prostredí, kde deti balancujú na hranici života a smrti, nie ste si istý ničím. Zo začiatku. Po čase je Vám mnohé jasnejšie než kedykoľvek predtým.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Jediné, čo chcete je pomáhať a stáť pri nich. A šíriť informáciu do celého sveta... že patria medzi nás, že s nimi máme rátať a že nás potrebujú.

Robko a Viking

Otvorila mi drobná pekná žena. Za ňou vykúkala Emka – zo spisu som poznala meno. Zo spisu som ale nevedela, že keď sa zjaví otec, vyschne mi v hrdle. Páááni, chlap ako hora. Tak akosi si predstavujem Vikinga. Kučeravý, zarastený, ruky ako moje stehná...uff.

Robko sa nenápadne prikradol zozadu. Vysoký hanblivý 14- ročný chalan. Dnes Vám nebudem opisovať, čím tento chlapec pri liečbe leukémie prešiel, pretože by ste mnohí asi nedočítali. Dôležité je, že Robko je tu. Je skoro štvrtý rok po liečbe a chodí pomaly zase medzi spolužiakov. V čase silného ochorenia sa musel zmieriť s tým, že stratil priateľov. Najprv preto, že bol v nemocnici a nemal síl ani žiť, potom preto, že nemal žiadnu imunitu a nakoniec preto, že sa ho ľudia stránili:-(

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozhovor pri čaji. O všetkom. Aj o tom, čo prežívajú matky. Hrôzu. To asi viete. Ale okrem iného aj toto: "Vždy tŕpnem, či ma s ním príjmu do nemocnice. Keď nie, cestujem každý deň ráno o 4 50 vlakom hodinu, aby som hneď od rána mohla byť pri ňom. Potom idem na posledný vlak o 22 20. O polnoci zaľahnem a o 4 20 zase na stanicu. Tak to bolo neraz aj mesiac. Vlak bol lacnejší ako akákoľvek ubytovňa. Alebo spím v aute na parkovisku. /Táto malá žienka?!/ Možno sa Vám to bude zdať absurdné, ale každá koruna, každý cent, ktorý ušetríte, môže byť investovaná zas inam: do liekov, do potravín. Alebo proste na viac nemáte a robíte aspoň to, čo sa dá.“ To, že malú Emku vtedy vídala len spiacu v postieľke asi vysvetľovať nemusím. Že spávala maximálne 4 hodiny tiež. Ak dokázala zaspať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes mi Emka s úsmevom hovorí, aká je šťastná, že sú spolu a že už neplače, keď mamka niekam odbehne.

Dnes mi Robko hovorí, že začal chodiť na počítačový a že dúfa, že v zime nedostane chrípku, lebo to by mu mohlo ublížiť.

Dnes sa mamka usmieva, lebo verí, že už budú žiť normálny život.

A Viking? Videli ste niekedy chlapa ako horu, ktorý má v očiach slzy? Kedysi šoféroval kamión. Dnes len mestský autobus, aby bol rodine na blízku.

Verím, že Vikingove slzy budú raz slzy šťastia, lebo Robko sa chorobe vzďaľuje viac a viac. A verím, že raz aj z neho bude „Viking“. Stojíme pri nich.

Ľudmila Kolesárová

Ľudmila Kolesárová

Bloger 
  • Počet článkov:  54
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Absolvent školy života v n.o. DOBRÝ ANJEL . Podtatranský kreatívec. Mama dvoch vlastných detí a veľkého množstva nevlastných.Prvočíslo. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu