reklama

Chcete dať svoje deti k skautom? Prečítajte si najprv toto.

Videli ste to aj vy? Geniálna stand up show "Chcete dať svoje deti k skautom? Pozrite si najprv toto" ma od smiechu rozplakala za tri dni 5 krát. Desivé rozprávanie o latrínach a strážení ohňa je fakt vtipné, lebo rozprávač je fakt vtipný. A zase povedzme si rovno, veľa si vymýšľať nemusel. K žartom o skautoch dodám ešte niečo veľmi dôležité. Aby ste mali obraz kompletný, prečítajte si prosím aj toto:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (103)

Pamätáte, kedysi sme si robili za sídliskom bunkre. Nás bolo desať. Jeden hrával na gitare a druhý do toho pískal na tráve. Hrali sme skryvky a dávali si rabaka. Boli sme všetci zhruba rovnako chudobní na majetok a rovnako bohatí na zážitky.

Dnešné dieťa má často na fejsbuku päťsto priateľov a skutočného sotva jedného. Za vysokohorskú túru považuje kolečko okolo Štrbského a ako desaťročný má občas slovník tretej cenovej.

Skauting je v spoločnosti akosi nesprávne zadefinovaný. Je to niečo oveľa krajšie, ako by si jeden myslel. Žiaden predavač keksíkov. Medzi skautami mám priateľov a s jedným bývam. Môj syn odrastený na turistike, neochotný vulgárne rozprávať a túžiaci po lepšom svete ( matka bude asi z tretieho sektora, všakže) si našiel svoje miesto. A ja denne s úsmevom sledujem, ako táto mládež žije. Napríklad zázračne na nič nepotrebujú peniaze. Dvojdňová chatovka : 5 eur. Tábor: 50? Z lesa donesú okrem kila blata aj vrece odpadkov. Naučia sa variť, pobaliť za dve minúty, stále si niečo zapisujú a jediné na čom im skutočne záleží je kamarát a dobrodružstvo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Včera som jeden výlet dala s nimi. Ani neprotestovali. Aj sa čudujem, ale to sú také nekonfliktné decká no. Áno, dozvedela som sa, že žihlava chutí viac ako púpava. Že keď spíš na strome, radšej sa poriadne priviaž. Že počas survivalu ťa možno za umytie riadu miestny krčmár nechá prespať v šope. A že stratiť sa je povinná jazda. Len to radšej neurob v zime. Výkrik bombaaa ma zastihol v najväčšom blate a keď sa prešlo na reč o latrínach, radšej som začala zaostávať.

Ale videla som pekný svet. Tie decká sa celý čas smiali. Veľkí radia malým a malí to s radosťou berú. A je jedno koľko majú rokov, tá hierarchia proste funguje. Keď ste niekedy neboli ochotní zveriť dieťa ani dospelej susede, zrazu zistíte, že teraz ho zveríte sedemnásťročnému roverovi. A on sa oň bude starať. Len tak..vo voľnom čase, zadara a s úsmevom. Tie decká ma vôbec nepotrebovali. Popri ceste šli za sebou ako husi, v lese presne podľa modrej. O všetko sa delili a na opekačke som bezpečnejšie ohnisko ešte nevidela. Nepočula som za 5 hodín jedno sprosté slovo. Zato som sa dozvedela, že gombíky si každý prišíva sám a keby ma náhodou porazilo, každý z nich mi vie dať prvú pomoc. Našťastie ma neporazilo. Aj keď pri historkách zo survivalu som váhala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Svet je taký, aký si ho urobíme. Občas sú práve skutočne pekné veci out. Lebo človek chce byť drsňák. Na duši. Áno, skauting je o ihličí napichanom v zadku, o trojdňových špagetách a týždňových ponožkách. Robí ale z decák drsňákov na pravom mieste. Na tele. A dušu necháva čistú a mäkkú ako vata. Potvrdil by vám to aj skaut Julo Satinský. A kľudne by sa na tom aj zasmial. S ihličím v zadku a dušou ako vata.

Ľudmila Kolesárová

Ľudmila Kolesárová

Bloger 
  • Počet článkov:  54
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Absolvent školy života v n.o. DOBRÝ ANJEL . Podtatranský kreatívec. Mama dvoch vlastných detí a veľkého množstva nevlastných.Prvočíslo. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu