Môžeme si hneď povedať veľa o Red Bulle a o sebavedomom marketingovom ťahu. O kope vyhodených peňazí a o šialencovi, čo si neváži vlastný život. Ale mňa dostali. Celý Red Bull Stratos aj Felix.
Nemuselo sa Vám to páčiť. Ale možno mohlo...
Prečo by sa nám mohla páčiť bláznivá myšlienka skoku?
Odvaha, zvedavosť a túžba po dobrodružstve ženie ľudstvo vpred. Bez nich by mal vedecký a technický pokrok tempo korytnačky a deň farbu popola. Nepristáli by sme na mesiaci, nelietali a nedosiahli pokrok v medicíne.
Prečo by sme mohli uznať marketing Red Bullu?
Lebo čo Red Bull dal, to dostane niekoľkonásobne naspäť. Vo forme vysielacích práv a ďalších hektolitrov vypitého tuti fruti drinku cieľovou skupinou, ktorá na to má.
Prečo by sme mohli pochopiť a obľúbiť si Felixa Baumagartnera?
Lebo je to človek, ktorý dokáže žiť pre okamih. Pre silný okamih. Možno šialenec, možno niekto, kto nechce žiť nudný a dlhý život plný premárnených šancí.
Prečo by nám nemali vadiť milióny eur, ktoré táto akcia stála?
Lebo by sme sa mali búriť pre iné veci.
Koľko ľudí potešil deň, keď predali Širokému hotel hodný niekoľko desiatok miliónov eur za pár tisícok? A deň, keď sa udial nástenkový tender za 97 miliónov eur? A deň, keď sa prerobilo 40 miliónov eur na emisiách?
Nič no, naspäť k príjemnejším veciam. Nevnucujem vám to, ale mne sa ten večer páčil.
Denne míňame milióny eur na veci bez hlbšieho zmyslu. Parfémy, móda, kinofilmy, doplnky do áut. A čo tobogány, pivo, kolotoče a hlinené sošky?
Možno to nemalo hlbší zmysel. Ale viem, prečo sa to páčilo Felixovi a prečo by sa to mohlo aj nám. A prečo by sme možno mali Felixov nechať skákať zo stratosféry aj nabudúce.
Lebo život sa nemeria počtom nádychov a výdychov. Ale počtom chvíľ, ktoré nám vzali dych.