reklama

Žiť

Keď moja 75-ročná mamka povedala včera do telefónu: „A bude aj mariška?" tak ma skoro hodilo o zem. A povedala som si, že toto vám už musím napísať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Nepoznám nikoho, kto dokáže viac žiť ako moja mamka. A nepoznám ani nikoho, kto je pripravený na smrť viac ako moja mamka....Keď pred dvadsiatimi rokmi zomrel ocko, ukázala na šaty na vešiaku a povedala: „Ľudka, tieto mi daj do truhly." Dúfala, že pôjde skoro za ním. Dva roky som denne počula z jej izby plač. Ako mladé ucho som sa učila variť, lebo nechcela nič jesť. Kadečo som skúšala. A potom sa to anineviemako rozbehlo. Aj keď som večer počula plač, cez deň som videla schopnú a silnú ženu. Stíhačku. Stíhala všetko. Pomáhala nám všetkým jej deťom s našími deťmi. Aj so životom. Dokonca sa nám ju podarilo ukecať, nech ide k moru. A tam niekde to začalo. Túlavé topánky mojej mamky sú už legendou. Každý rok sama za pár korún vyrazí na pláž, zoznámi sa s miestnymi, pokecá (hovorí výborne po španielsky a ak treba tak aj grécky dá), nakúpi nám suveníry a potom rozpráva doma pikošky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V pondelok mala 75 rokov. Keď som ju pred troma rokmi oživovala a tri mesiace sme sa pri nej striedali, zase raz bola pripravená na smrť. Nemala s tým problém. Pokojne povedala, že teda "Už som docestovala. Ale aj tak dobre."

Odvtedy bola dvakrát v Taliansku a raz v Poľsku a Španielsku. Z posledného výletu za pár eur v Bibione došla, prosímpekne, pred týždňom. A dnes vyráža na stretko zo strednej cez celú republiku, zabeštelovala si cez booking.com hostel ("zlato moje v hoteloch bývajú páni, dobrodruhovia bývajú v hosteloch") a potom ešte zbehne pozrieť kámošku do Čiech, lebo tá už na stretnutie prísť nevládze ("chápeš, už má vek"). Ale Mariška Novotná príde.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naučila nás veľa vecí. Milovať ľudí, knihy, tekvicový prívarok(!). Ale to najdôležitejšie, čo nás naučila a čo vám chcem povedať je, že nikdy nie je neskoro. Na dobrodružstvo, na nový zmysel života a na život sám.

Ľudmila Kolesárová

Ľudmila Kolesárová

Bloger 
  • Počet článkov:  54
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Absolvent školy života v n.o. DOBRÝ ANJEL . Podtatranský kreatívec. Mama dvoch vlastných detí a veľkého množstva nevlastných.Prvočíslo. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu