reklama

O mojom detstve. (pre premiéra)

Poviem vám, aké som mala detstvo ja. Hlavne vám poviem o tom kresťanskom. Lebo veď to vás iste zaujíma. Moja mama občas plakávala. Bola učiteľka. A tých eštebáci sledovali obzvlášť. Eštebáci to sú udavači a špicli z tej strany, do ktorej ste vstúpili, keď som ja mala dvanásť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (431)

Ale vrátim sa o pár rokov späť v mojom detstve. Keď som mala päť rokov, napísala moja mamka básničku. Možno to bude patetické, ale je to len smútok obyčajnej ženy, ktorej šliapú po slobode. Nejde o vieru, ide o slobodu. O strach. Vo všetkom, čo tu teraz napíšem ide o slobodu a o strach. O prácu, o deti, o budúcnosť. Strach.

Nosím ten 33-ročný papierik pri sebe, tu je (skratené):

Obrázok blogu

Keď som mala osem rokov, počula som z izby našich: „Bratríčku neplakej, to nejsou bubáci..." Keď som vošla do izby, kopli kotučák pod posteľ a prosili ma, nech nikomu o tej pesničke nepoviem. Skrývali sa aj knihy a platne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som mala deväť rokov, bola som na prvé sv. prijímanie 200km od domu, skrývala som sa na fare. Neuveríte, práve tento víkend som sa bola po rokoch na tú faru a na ten kostol pozrieť. Taká babka ma pustila dnu. A ja som sa jej tam rozplakala.

Obrázok blogu

Keď som mala desať rokov, vydávala som tajne časopis Rychlé Šípy dva, lebo tie orginálne boli zakázané. Vyhrážali sa mi dvojkou z chovania.

No a keď som mala dvanásť, to vtedy keď ste vstúpil do KSS, vypisovali sme v škole taký dotazník. Chodíš do kostola? A) nie B) áno z rozhodnutia rodičov C) áno z rozhodnutia iného. Napíš meno:_____ D) sám z vlastného presvedčenia. Napriek varovaniu našich som rebelantsky zaškrtla D. Učiteľka, vášnivá komunistka, ma chytila za plece a stlačila tak, že som mala ešte týždeň modrinu. Mamu mali vyraziť. Roztrasená bola riešiť, aby sa moja rebélia neprevalila. Akosi sa to podarilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som mala štrnásť, išla som na gympel. Ale nie na ten v našom meste, lebo tam bola eštebácka úderka príliš aktívna. Dochádzala som každé ráno a vstávala o piatej.

A tesne potom prišiel 17. november- ten na ktorý si nepamätáte. A ja som ho sledovala možno ako decko, možno ako predčasne dospelý, ktorý už nebude musieť neustále klamať, skrývať sa a pustí si Kryla na plné pecky. Zápis z denníka (mala som 14 rokov, tak sa z toho komanda moc nesmejte a sústreďte sa napríklad na poslednú vetu )

Obrázok blogu

Toľko o mojom detsve. Aké bolo? Z tohto pohľadu boľavé. Ale krásne. Lebo som mala fantastickú rodinu. Doma potichu a potajme v nás zachovali všetky hodnoty, po ktorých iní šliapali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viete, keď natočí komunista video o svojich kresťanských koreňoch, je to rovnako zvrátené, ako keď ide človek zodpovedný za sociálne dno mnohých rodín plniť sny do Modrého z neba.

Ľudmila Kolesárová

Ľudmila Kolesárová

Bloger 
  • Počet článkov:  54
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Absolvent školy života v n.o. DOBRÝ ANJEL . Podtatranský kreatívec. Mama dvoch vlastných detí a veľkého množstva nevlastných.Prvočíslo. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu